Kittelfjäll 2010

Nu ska jag berätta om min resa för typ 1 ½ vecka sen (ooups) men jag skriver kortfattat och om dagens höjdpunkt :)

Torsdag; Vi fick se sommaren med göran,en favorit :) Annars hände inte så mycket,sömnsömnsömn ..

Fredag; Blev väkta runt sju och fick ta med våra väskor ut i det -25 gradiga kittelfjäll. Som tur var fanns det gott om fryukost att tjocka i sig .. Skidåkning med mycket problem för min del. Byten av pjäxor hit och dit och jag som inte alls var van med underlaget som lössnö blev arg och besviken på mig själv för att jag inte klara att åka 10 meter utan aqtt ramla. Men en snygg vurpa blev det. Kvällen tillbringa vi inne på rummet och vila. Och så fort mina ögon stängdes i mer än 1 sekund så sov jag ..

Lördag; Dags för skotertur uppe på fjällen. Vi hyrde en skoter klockan nio och körde upp på ett fjäll brevid kittelfjäll som kallas marsfjället. Samt på borkasjön. Det var otroligt kallt om fötterna och jag hade ingen känsel i mina fötter i en timme efter åkturen. Men det var spännande,även och med var lite plågsamt. Efter det mer skidor och sen melodifestivalen med läsk,chips och min älskade choklad.


Söndag; Vad hände? Jo,vi käka frukost och fick faktiskt checka ut från rummet klockan elva. Packning fick vi lägga i 'vardagsrummet' där alla OS intresserade hottelgäster satt om man inte var i skidbacken. Mycket skidåkning och fotografering. Kändes jätte tråkigt att få lämna det underbara landskapet i norr men ändå aningen skönt att komma hem till stockholm (fast jag skulle gjärna sluppit skolan) Sovbuss igen och vi var framme runt 5 snåret på morgonen.





Ses vi igen?
Ditt fina namn

Mail eller Msn: (bara jag kan se den)

Har du också blogg?

Så,vad är det nu som du vill berätta eller fråga?

Trackback